Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, August 27, 2012

Saya nak minta maaf



Saya nak minta maaf tetapi bukannya maaf macam biasa bila time raya. 

Saya nak minta maaf sebab saya ada menulis perkara yang tidak benar di dalam blog ini iaitu penulisan saya yang bertajuk `|Kisah kawan saya yang beranak 8`. Tujuan sebenar adalah untuk menutup identiti kawan saya. Biasanya kalau menulis saya akan ubah sikit, saya bimbang kawan saya perasaan itu adalah cerita dia.

Sebenarnya anak dia 10 orang, bukan 8 orang. Dan semasa memandu pulang ke Muadzam, saya berfikir banyak perkara. Hasil daripadanya, saya ambil keputusan halalkan hutang dia dunia akhirat tersebut. Kalau saya tunggu pun entah berbayar ke tak. Saya tak mahu mengharap lagi... Saya pinjamkan duit dulu atas sebab anak-anak dia nak beraya. Dan sekarang saya halalkanlah, tidak perlulah dia cari saya di padang masyar nanti, tentu dia juga ada banyak kesalahan lain, he he he.

Saya hanya rugi sedikit sahaja di dunia ini. Lagipun tuhan sudah banyak rahmati saya, walaupun saya tidak berpeluang  merasakan seks dengan isteri dan terlibat dalam proses pembuatan anak, banyak perkara/benda lain yang tuhan telah limpahkan kepada saya. Saya harus bersyukur. Saya banyak dapat kad raya, apatah lagi sekarang myvi saya sudah ada spok ring dan spoiler.

Saya minta maaf sekali lagi kerana dalam penulisan saya kadang-kadang saya harus sedikit menipu untuk menutup identiti sebenar kawan saya yang terlibat. 

Jan: Kebanyakan kebenaran lebih parah berbanding dengan apa yang saya tulis...

1 comment:

Nong Andy said...

oh.. gitu rupanya.

tak perlukah dia byr hutang masa di padang masyar nanti ya...

alhamdulilah. Tuhan sajalah yg membalas kebaikan hati Kamu kan Encik pensyarah. sebab dah halalkan hutang tu :D

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home