Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, August 2, 2012

An honourary salute to Datuk Sharifah Aini.

Khabarnya pada Majlis Berbuka Puasa dan Pengagihan Royalti Prism di Restoran Seri Melayu pada 25 Julai lalu, Datuk adalah penerima jumlah royalti paling tinggi dengan anggaran RM65,000?






" Berapa jumlah yang Kak Pah dapat, tidak perlulah ditulis atau dihebahkan.  Sekiranya jumlah diterima Kak Pah lebih sedikit daripada yang lain, pengiraan yang dilakukan barangkali mengambil kira jumlah album Kak Pah yang melebihi 100 dan itu tidak termasuk kompilasi.
Sudah 44 tahun Kak Pah menjadi penyanyi, lagu Kak Pah masih lagi dimainkan di radio, pusat beli-belah dan pelbagai tempat.
Apa yang pasti malam itu sungguh bermakna buat semua penggiat muzik.  Sebagai seorang yang boleh dianggap ibu dalam industri nyanyian, Kak Pah rasa sangat gembira melihat tetamu yang hadir tersenyum penuh syukur apabila menerima wang royalti yang diberi atas hasil kerja serta hak mereka hingga Kak Pah rasa sebak dan hendak menangis."

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home