"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Friday, August 3, 2012

Harga simen naik bulan depan



Kita mungkin boleh hidup tanpa kereta (kerana gaji kita ciput) kita tetap boleh berusaha untuk ke sana dan ke mari guna kenderaan awang. Kita mungkin boleh hidup tanpa suami/isteri, kalau jenis yang ada pun macam tak ada (he heh e). Kita mungkin boleh hidup tanpa anak yang derhaka, ibu mertua yang puaka dan jiran yang tak sepotif. 

Tanpa tempat perlindungan? Haaa... Kat mana kita nak saling baju? Haaa...

Kadang-kadang apabila kita asyik bertangguh untuk beli rumah atau renobek rumah, ia adalah sesuatu yang sangat-sangat merugikan. Maksud saya orang yang ada duit dan mampulah. Mereka tidak patut tangguh langsung sebab semua orang tahu harga akan berlipat kali ganda. Suatu hari nanti rumah teres akan berharga RM200K lebih. Dan kalau tidak silap, itulah harga rumah teres standard di Bayan Lepas...dan bla-bla bala

Harga simen naik bulan depan

Jan:... pernah hati ini direnobekan seindah mahligai, namun ditinggalkan pergi, tidak berpenghuni...(pulak dah)

4 comments:

Adie Achim said...

Kalau lah saya berduit, saya akan beli rumah merata negeri, jadikan rumah hinggap. (Sebab tu lah agaknya tak berduit. Nafsu besar!)

sukiman said...

he he he, saya pulak kalau berduit nak buat rumah ada banyak bilik. dalam 20 bilik, 4 ruang tamu. 2 kolam renang dan surau.

heheh

Nong Andy said...

rumah oh rumah.. apasal aku rasa termakan cili ni encik pensyarah? hehe..

sukiman said...

he hehe, saya juga terasa sebab saya masih tak renovek dapur. bukan luas sangat nak renovek, nak runtuhkan dinding nak buat table top jea. tukang nak RM4200, 2 tahun lalu. kalau nak buat sekarang mungkin RM6K..

.