Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, May 9, 2016

Tak perlulah berjumpa

Image result for wrong choice husband


Dalam FB, ada saya lihat insan yang dalam dilema sebab mahu berjumpa dengan kekasih lama. Saya terus beri pendapat saya.

Pada pendapat saya yang bodoh ini, lebih baiklah jangan berjumpa kerana lebih banyak buruk pada baiknya. 

Berjumpa dengan orang yang kita pernah kasih (mungkin sampai sekarang) tetapi dia khianat tidak mendatangkan kesan positif. Masing-masing dah ada kehidupan, dah ada anak-anak pun... Tuhan sudah beri masa untuk kita dulu...

Dalam kes saya pula, saya tidak mahu berjumpa dengan orang yang menghancurkan harapan dan keyakinan diri saya...

Terima kasih atas segalanya...sifir dia mudah, kita tidak sakiti hati yang orang kita sayang dan jika kita benar-benar sayang, kita tidak akan beralih arah sayangi orang lain. Titik.

Saya boleh tersenyum sebab saya tidak pernah tengok ada kebahagian yang tumbuh kekal bila dibina atas kehancuran harapan orang lain... Dalam filem dan drama juga ada...












No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home