Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, May 19, 2016

Putus kawan?

Image result for fake people


Dunia semakin pelik. Saya sudah tidak dapat hadam banyak perkara...

Pagi tadi saya bercerita mengenai perihal kawan saya yang tidak membayar hutang saya (sudah lima tahun). Bukan sahaja tidak membayar hutang saya tetapi juga tidak hubungi saya. Saya rasa dia sudah tidak berniat mahu membayar hutang saya.

Lalu sahabat saya juga menceritakan satu kisah di mana seorang yang berhutang tiba-tiba naik marah apabila hutang itu dituntut. Dan apabila membayarnya guna duit siling dan not RM1. Sebagai tanda protes dan tidak puas hati. 

Pelik kan, masa meminjam bukan main lagi manis mulut.

Dalam kes saya, saya sudah tidak mengharap dia membayar balik sebab harapan tinggal harapan. Dia bukannya tidak dapat hubungi saya tetapi bila saya jumpa dia buat tak tahu.

Sebenarnya dalam kes sebegini, saya juga salahkan saya sebab beria-ia benar nak menolong kawan dalam kesusahan. Dan sekarang sudah putus kawan sebab dia asyik `lari' daripada saya. Dia seolah mahu putus kawan...

Akan datang suatu masa menolong binatang lebih baik daripada menolong orang...

sekian...


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home