Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, May 30, 2016

Hanya ada satu cara sahaja untuk selamatkan rumahtangga dia...

PADA pendapat saya hanya satu cara sahaja jalan untuk selamatkan/mempertahankan rumahtangga kawan saya. Caranya ialah si isteri kena faham (buat pekak dan bodoh) dan terima suaminya yang tak faham-faham dan payah nak terima pendapat orang tersebut (walaupun pendapat isterinya sendiri).

Rupa-rupanya pada zaman sekarang menjadi seorang isteri lebih sukar secara praktikalnya walaupun sebenarnya secara teori menjadi suamilah lebih sukar tanggungjawabnya. Dengan kata lain dengan banyaknya lahir lelaki yang bodoh dan tidak bertanggungjawab menyebabkan hidup perempuan lebih sukar.

Kalau ada la wartawan gedik yang tanya saya apakah cabaran terbesar dalam kehidupan seseorang wanita dewasa ini? Saya akan jawab `Lelaki!".

Sudah 11 tahun saya kenal suami dia. Saya rasa suaminya `fail' dalam banyak perkara. Sebut saja perkara apa, tentu ukurannya `fail' atau kalau saya greadkan dia dapat `F'. Tetapi itu nasib malang kawan saya, saya tidak boleh masuk campur. Cuma saya bagi nasihat, sebab katanya saya ni memahami dan bijak... Emm...

Mungkin bagi perempuan lebih baik hidup tak bahagia daripada menjadi janda. Atau saja nak sedap cakap ...dia definasikan kebahagian itu adalah bila ada pasangan, biarlah dengan `beruk' pun.




Abang Jan: Dah tak ada jalan dah untuk kita bersatu...hu hu hu













No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home