Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, May 4, 2016

Saya gemuk...

Daripada alat penimbang berat badan di supermaket itu, saya tahu saya terlalu gemuk. Sekurang-kurangnya saya kena hapuskan 20 kg untuk mendapat berat badan yang ideal dengan ketinggian saya.

Saya buncit dan gemuk. Jadi banyak masalahnya. Kalau hanya turun berat badan, tentu buncit saya makin menonjol.

Secara dalam gambar saya tidaklah kelihatan gemuk, tetapi di luar gambar sebenarnya saya gemuk. Begitu juga di luar gambar saya tidaklah handsum. Setelah letih edit bagai  saya kelihatan ada laaa rupa. He he he.


Image result for wrong exercise
Gambar hanya tujuan motivasi...

Namun saya percaya berat badan boleh dikawal. Sedikit sebanyak kita boleh kawal dengan tabiat pemakanan kita. Dan dalam usia sebegini kita mesti rajin bersenam...

Saya hairan mengapa apabila saya sudah berusia barulah saya minat untuk mempunyai bentuk badan yang bagus. mungkin juga kerana banyak baju lelaki yang bergaya pada zaman sekarang?

Entah...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home