Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, May 4, 2016

Tahap bodoh saya...

Sebagai manusia saya banyak buat silap. Silap pada semua yang ada pada sekeliling saya dan juga pada yang jauh. 

Saya terlalu sangat ingin jadi cerdik, sebab itulah saya ambil master. Namun akhirnya saya tahu hakikatnya, ambil PHD pun tidak mampu membuatkan seseorang itu jadi cerdik. 

Kenapa saya mahu jadi cerdik, sebab saya percaya bila kita cerdik, hidup kita akan senang. Sekali lagi saya silap. saya bodoh.

Ayah dan emak saya tidak ke menara gading, namun mereka punyai kehidupan yang baik. Jauh lebih baik daripada saya. Cuma saya lebih handsum berbanding ayah saya.

Tapi bukan semua orang boleh jadi cerdik. Mungkin semua orang boleh belajar bersabar.

Satu elemen yang penting selain cerdik adalah sabar. Malah sabar banyak membantu bagaimana kita bertindak dalam perjalanan hidup kita, bukannya sifat cerdik.





Tetapi banyak lagi silap-silap yang besar dalam hidup saya...

Saya tidak pandai menilai orang. Hati saya cepat percaya. hati saya mudah jatuh kasih dan percaya sebab saya percaya orang lain pun boleh dipercayai seperti saya...

Namun saya silap, bukan semua orang seperti saya... Bila saya belajar dari kesilapan itu, ia amat melukakan saya...

Dalam beberapa hal, saya mungkin bodoh sepanjang perjalanan ini...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home