Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, May 19, 2016

Bahaya `menghadiahkan' tablet PC kepada anak-anak kecil...

"Apabila tidak boleh bercakap, maka otak akan berkembang dengan cepat sebab otak juga mengambil peranan `melafazkan' apa yang dilihat oleh bayi dan anak-anak kecil kita. Dan adakah otak akan berkembang ke arah yang sihat jika imput yang dilihat tidak semula jadi...tidak sihat" Kata kawan saya.

Sebab itulah dia saya tidak memberikan tablet PC kepada anak kecilnya. Dia percaya ia lebih banyak bawa keburukan daripada kebaikan. Saya hanya mendengar sahaja sebab dia beria-ia menceritakan keburukan tablet terrhadap anak-anak kecil.

Katanya lagi dia ada baca dalam majalah yang kajian-kajian menunjukan yang bayi lebih suka lihat wajah-wajah manusia berbanding dengan imej atau corak-corak.

Dan katanya lagi jika didedahkan sejak kecil, generasi akan terkesan dari segi psyikologi dan fizikal. Dia juga ada beritahu lama-kelamaan anak tidak mendengar kata, tidak suka bersosial dan mungkin gemuk..

Emm...sampai begitu sekali yea jika kita berfikir...

Jika kita tak berfikir?

Haaaa....

Image result for effect tablets to children
Gambar hanya hiasan...


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home