Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, May 9, 2016

Sebab penyokong kerajaan tak `main' internat

Image result for media sosial internet

Kata anak saudara saya kalau dilihat pada media massa terutamanya dalam internate, seolah BN akan kalah di Sarawak pada pilihanraya lalu. Katanya pembangkang memang juara dalam berinternate berbanding parti pemerintah yang lesu dan selalu `dibelasah' di internate'. 

Malah parti pemerintah yang raja menggunakn media arus perdana juga dibelasah di internate, tidak melawan balik di internate (media sosial).

Kata anak saudara saya lagi situasi ini memang berlaku di negara-negara yang sedang membangun . Anatra sebab-sebanya ialah parti pemerintah sibuk buat kerja untuk membangukan masyarakat dan negara. Sibuk dengan projek masa kini dan akan datang. Tak ada masa nak `lawan' balik dan tak mahu buang masa `layan' tomahan di internate yang bagai arus air mengalir tak henti-henti...

Kata anak saudara saya, lihat sahaja ada saja jea projek dan plan pembangunan yang tidak henti-henti... Seolah pokok walaupun dilontar batu diberikan juga buah...

Dan bila mereka (orang pemerintah yang buat dasar dan jalankan dasar dan orang politik) rehat, mereka tak main internate. Mereka benar-benar nak berehat minda dan fizikal, pergi bercuti contohnya. Sebab itulah tidak banyak penyokong kerajaan berinternate...

Saya setuju juga, ada benarnya kata-kata anak saudara saya tersebut... 

Saya harap dia dapat masuk universiti...(yang ni tak ada kena mengena dengan posting ini...)


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home