Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, May 19, 2016

Kalau perempuan tak cantik jadi gemuk dia akan jadi hodoh?

Saya dapati (dari pemerhatian saya), kawan-kawan perempuan saya yang tak cantik apabila berkahwin jika mereka jadi gemuk mereka akhirnya jadi hodoh. Namun kawan-kawan perempuan saya yang cantik bila mereka kawin dan jadi gemuk, mereka jadi comel.

Saya dapati juga kawan-kawan perempuan saya lebih gemuk berbanding kawan-kawan lelaki saya apabila mereka berkahwin dan ada anak.

Kadang-kadang bila lihat dalam FB, saya terkejut.

Contoh isteri yang menjadi gemuk tetapi comel...

Apabila berkahwin perempuan membesar bagai johan. Lain sedikit dari lelaki yang biasanya johan bahagian perut (jadi buncit). Maknanya jika mereka jaga pemakanan kaum lelaki tidak akan jadi macam tapir sebab dari keding (badan kurus tak mantap) badan mereka boleh berubah jadi bertambah mantap (walaupun tak berketuk-ketul).

Kembali kepada kisah perempuan. Bukan semua tetapi  kebanyakan kawan perempuan saya bagai dipam-pam apabila selepas bersalin. Mungkin sebab itulah ada istilah pantang...

Sama ada kita perempuan atau lelaki, tidak ramai orang dapat mengawal nafsu makan. Ia lebih sukar daripada mengawal nafsu seks. Percayalah saya...

Walaupun cantik itu adalah suatu yang subjektif, saya rasa ramai orang perempuan mahu kelihatan cantik berbanding lelaki.

Saya rasa naluri untuk kelihatan cantik adalah suatu yang positif. Seseorang perempuan itu terus akan jadi automatik hodoh bila dia percaya dia tidak perlu lakukan apa-apa untuk kelihatan cantik. Maknanya nafsu untuk kelihatan cantik sudah `mati'.

Abang Jan: Pernah dilarang oleh seorang sahabat perempuan supaya jangan melawatnya  di ward. Katanya dia tak mahu saya lihat dia dalam keadaan sakit dan hodoh!.

He he he.


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home