Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, May 24, 2016

Berkelah di Homestay 79: Siri 1

Yang pakai treak biru tu namanya Din, ketua program.

Hujung minggu lepas seramai 36 orang telah berkampung di Homestay 79 yang letaknya di Kuala Pahang, Pekan.  Tujuannya adalah suka-suka kita untuk berjumpa kawan-kawan lama. Temanya Poklak dan berbeku.

Ia dianjurkan oleh kawan-kawan lama saya di tempat kerja majikan saya yang dulu.

Walaupun telah hampir 10 tahun berpisah, kami masih seperti dahulu keakrabannya. Ini kerana kami selalu juga berkumpul untuk poklak dan berkelah-kelah sebelum ini.

Ini saya tersengeh mencelah. Di belakang Puan Ma Pekan,  Puan Mek Zue dan Puan Wahida

Jumpa kawan lama seronok. Boleh lupa sekejap kerja yang bertimbun-timbun...yang tak akan habis walaupun kita mati. He he he. Kita ambil peluang rehatkan minda.

Kawan-kawan saya bawa banyak makanan. saya hanya bawa roti dan sekaya sahaja. dan juga teh dari Hotel Zenith. Teh ni berharga RM400 he he he. Itu harga sewa bilik dia...saya ambil teh dan gula ini dari bilik hotel, he he. 


Ini Puan Z dan Puan Azniza bersama nak  mereka

Kami berhimpun secara tidak formal...maka tidak adalah acara yang macam kita pergi seminar atau bengkel. Tentatifnya ringkas dan mudah ianya cuma makan, makan, makan... rehat-rehat, makan lagi... Bakar apa yang boleh dibakar. Berbeku.

Bergambar di tangga Homestay

Sebahagiannya bermalam di homestay tersebut. Homestay tersebut juga adalah dimiliki oleh kawan saya iaitu Kak Sal. Ini adalah Homestay sebenar-benar homestay sebab Kak Sal tinggal di rumah ini juga.

Disertakan sedikit gambar sebagai kenag-kenangan.

Malam hari pasang pelita,
Cahaya bersinar nampak bayang;
Kenangan baru selalu tercipta,
Kenangan lalu dibuang jangang...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home