Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, December 14, 2015

Saya dan ketam

Saya dan ketam

Pada beberapa minggu yang lalu saya ke kedai Zahari. Zahari adalah kawan sekerja saya semasa di Kolej Shahputra. 

Saya diberitahu Zahari sudah buka gerai makan. Antara yang menarik ialah maggie ketam.

Pada petang tersebut saya makan tiga ekor ketam.

Ketam baik untuk kesihatan. Ketam boleh menambah folat yang ada dalam badan membantu proses kehamilan. Kalau merancang untuk mempunyai bayi, Bolehlah mula makan ketam agar saluran neurologi elok (mengurangkan peratus kecacatan bayi yang baru lahir).

Pun begitu saya bukanlah merancang untuk hamil. Kalau ada bayi tentu hidup saya tunggang langgang.

Saya makan ketam sebab daging ketam sedap dan rendah kalori.

Kedai Zahari ini terletak di Kuala Pahang, dalam lima kilometer dari UMP. Semasa makan ketam saya terasa angin sepoi bahasa menghembus pipi saya. Kedai tepi pantai.

Saya makan dengan lahapnya. Saya tidak sedar kuah kari terencik di handpong saya. Saya juga terpaksa minta minuman lain sebab sebahagian ketam telah termasuk dalam air minuman. mengeruhkan suasana teh o tersebut.

Mungkin saya lapar...




No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home