Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, December 9, 2015

Kenapa orang lelaki cepat jemu?


Orang lelaki dan orang perempuan berbeza dari segala-galanya. Sebab itu tolak ansur dan otak harus digunakan dengan aktif apabila kita berumahtangga. Setiap individu harus memahami orang yang mereka kawin itu sangat berbeza dengan dirinya dalam segala hal.

Walau sekuat mana cinta dan dalam mana sayang...ia tidak dapat menghapuskan perbezaan. Selamat datang ke planet bumi. Penghuninya manusia.

Akan ada pertentangan setiap hari dalam segala hal sama ada idea, pendapat, cara makan, cara didik anak, cara berbelanja, pakaian, minum, beli belah, beli kereta, pasu dan segala-galanya. He he he.

Dan apabila kita membesarkan isu, jadi bertambah teruklah perhubungan. 

Kebanyakan kawan-kawan saya, kawan-kawan perempuanlah yang selalu bercerita pasal suami mereka. Kawan-kawan lelaki saya tidak pernah atau jarang sangat bercerita pasal isteri mereka. Haa...kenapa yea? (saya buat-buat tanya...he he he).

Ramai kawan perempuan saya bertanyakan saya kenapa lelaki cepat jemu. Oleh kerana mereka semua pensyarah yang bijak-bijak (ada PHD lagi). Terus saya jawab begini:

Mungkin ada kaitan dengan evolusi. Kalau mengikut evolusi kaum lelakilah yang keluar dari gua untuk berburu dan mencari makanan dan berhadapan dengan banyak cabaran dan perkara baru. Kaum perempuan pula terbiasa dengan duduk dalam gua yang alam sekelilingnya manyajikan perkara yang sama pada setiap hari. Dinding gua.

He he he. Okey tak jawapan saya?





Image result for husband and wife jokes




No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home