Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, December 24, 2015

Cuti sekolah akhir 2015

KFC Kuantan Perade

Cuti sekolah, saya dapat juma hampir semua anak-anak saudara saya kecuali Najihah di MSU, dan Azlan di UPSI. 

Kami keluarga kelas bawahan ini tidak bercuti ke luar negeri. Bila cuti tiba masing-masing cuba berkumpul dan buat aktiviti terbaik yang kami mampu. Tidak kira di mana sahaja.

Saya pernah terpikir mahu buat rumah besar dan selesa supaya mereka semua selesa bercuti di rumah saya. Tidak perlulah mereka tidor di ruang tamu kerana bilik tidak cukup. Namun ayah saya kata, yang paling penting adalah berkumpul sesama keluarga...
Berulangkali saya beritahu anak-anak saudara saya yang `keluarga adalah harta yang sebenarnya'.

Anak-anak saudara saya makan maggie je.

Adik saya sempat singgah ke rumah saya. Semasa dia balik kampung saya masih lagi berada di Kuantan. Bila dia mahu balik ke Ulu Yam, dia singgah bermalam di rumah saya.



Di Kuala Besut, Besut Terengganu.
Di dinding bangunan di Kuala Besut ada lukisan yang menarik. Saya sendiri tidar sedar ianya wujud. Cantik bila kita pukul gambar.
Ini Aisyah, anak sulong adik perempuan saya.

Nanti balik, saya nak ambil gambar di sini...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home