Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, December 30, 2015

Ulasan Buku:Membedah P. Ramlee






Tajuk Buku: Membedah P Ramlee
Penuluis Daniyal Kadir
Harga: RM25
Muka surat: 207
Penerbit: Dubook Press


Balik bercuti, saya akan ke Bandar Jerteh membeli buku di kedai Syarikat Muda Osman (SMO). Saya memiliki kad SMO untuk dapatkan potongan yang menarik. Walaupun saya mampu, saya tetap guna kad untuk berjimat. mengapa bayar lebih kalau boleh bayar kurang. Dan kad ini memang menjimatkan bagi orang yang suka beli buku...(dan membacanya...)

Buku ini dibalut kemas dengan plastik, ia membuatkan saya rasa cuak tetapi saya beli juga. Saya rasa cuak bimbang takut-takut gimik saja lebih. Namun apabila membacanya saya rasa best sangat, saya tidak sedar saya membaca sekaligus sehingga habis!.

Biasanya saya baca ala playboy, maksud saya baca buku ni sikit, buku tu sikit dan buku lain sikit, He he he.

Buku ini membedah 15 buah filem P Ramlee di mana banyak maksud yang tersirat dan tersurat. Penulisnya bijak melihat dan mengabungkan apa -apa idea yang ada di filem P Ramlee dan di antara filem-filem P Ramlee. Apabila kita membacanya kita akan dapati filem-filem P Ramle bukan sahaja sekadar hiburan tetapi banyak perkara lain yang akan kita dapat fahami...atau jadikan tauladan. Banyak perkara yang P Ramlee mahu sampaikan kepada kita...

Rasanya kita akan faham kerana kita memang membesar dengan filem-filem P Ramlee,,,

Saya beri 5 Bintang untuk buku ni. Sebab saya suka membacanya. He he he.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home