Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, December 28, 2015

Ayah sudah mula boleh berjalan...

Perkara yang paling gembira sekali pada cuti minggu lepas ialah ayah saya sudah boleh berjalan perlahan-lahan.

Setelah empat bulan 20 hari ayah terlantar, akhirnya ayah boleh bangun dan berjalan perlahan-lahan. Ia sangat menakjubkan bagi saya. Ajaib.

Ada yang meramalkan ayah saya tidak akan mampu berjalan selamanya. Sebab sebelum ayah kemalangan, ayah sudah ada sakit di bahagian pinggang. Dan apabila motornya dilanggar kereta, ia bertambah sakit. Ayah tercampak.

Ayah tidak suka doktor, jadi ayah duduk dirumah sahaja terlantar dijaga oleh misi pencen iaitu emak saya.

Masa ayah sakit emak sangat penat sebab ayah sudah menjadi seperti budah. Dan yang lebih teruk ayah akan marah-maran, merajuk dan bercakap perkara yang sama berulangkali. Saya rasa itu mungkin kerana ayah terlantar dan tiada aktiviti lain selain aktiviti mulut.

Saya berharap ayah saya semakin sihat...


Ayah di kolam ikan (gambar lama dari fail)

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home