Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, December 14, 2015

Beg sekolah zaman sekarang

Saya dapati beg sekolah pada zaman sekarang sudah bertambah fungsi... Dulu beg sekolah digunakan untuk bawa buku ke sekolah dan diletak di belakang kerusi. Kira sangkut gitu.
Zaman saya sekolah rendah dahulu, saya pakai beg hijau sahaja. Saya pakai sampai setahun. Sampai lusuh runyai. Zaman itu saya kuat bermain dan tak ada masa nak berfikir `beg sekolah aku dah buruk'. Yang fikir adalah emak `beg sekolah anak aku dah buruk'.
Bila zaman sekolah menengah pula saya kerap ikat buku guna tali yang macam tali pinggang. Dan kadang-kadang bawa fail sahaja.
Cuma bila di U baru saya beli yang rugged sikit tapi harga dalam RM30 sahaja...(dikira mahal jugak pada masa tu). Tapi saya beli sebab banyak poket, bukan untuk bergaya. Orang yang dah pandai bergaya tidak perlulah banyak barang lain untuk bergaya. He he he.
Namun beg sekolah hari ini, fungsinya rupanya untuk bergaya juga. Mahu yang cantik dan bergaya... Ini tidak jadi masalah bagi ibubapa yang berada... Patutkah kita didik anak kita bermewahan...? Entah.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home