Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, December 28, 2015

Realize how blessed you are

Selepas bercuti, bila kita balik semula ke dunia kerja kita, kita tidak automatik dapat sesuaikan fizikal dan rohani kita. Percutian itu memberi kesan pada fizikal dan minda kita. Kita mungkin letih sebab banyak berjalan. 

Minda kita juga letih sebab kita tidak lalui hari seperti hari-hari yang selalunya. Jadual sedikit berubah.

Namun kita sebenarnya harus rasa syukur kerana kita beruntung sebab masih ada kerja. Dan kerja kita tu sebenarnya boleh dibuat oleh orang lain juga. Maknanya di sini kita kena hargainya. Dan sebab kerja inilah kita boleh bercuti, haaa... 

Namun bila buka email kita nampak `Your mailbox is almost full'.  Ya rabbi banyaknya email. Kita kena baca satu persatu emailnya. Dan sisihkan yang tak ada kena mengena dengan kita. Mulalah kita merungut itu ini. He he he.

Saya tumpukan kepada email yang harus saya beri respong. Insyallah siap saya tanam dalam jiwa. Terutama kerja yang berkaitan dengan orang lain, jangan kerana kita, orang lain tak boleh buat kerja. Jangan sesekali. Waktu ini saya perlukan secawan kopi...he he he.

Dalam membuat kerja tu, saya mula pula bayangkan bila dan macam mana agaknya cuti saya yang akan saya lalui di lain kali...he he he.

Kita pasti akan bercuti lagi...bersyukur kerana percayalah ramai yang tidak dapat bercuti langsung...



190713



No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home