Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, June 11, 2015

"i hide my pain with the smile..."

Image result for pain quotes



Petang semalam semasa saya mengemas bilik pejabat kerana sudah waktu mahu pulang. Saya didatangi seorang rakan pensyarah. Dia beritahu saja dia datang ke bilik saya sebab dia tension pasal kerja-kerja audit yang bodoh. Dia beritahu yang dia seronok bercakap dengan saya sebab saya lucu. Kelakar.

Untuk mengurangkan tensionnya saya cerita satu kejadian lucu yang baru berlaku kepada saya, rakan saya itu ketawa giler. Saya cerita pasal saya oder `tea o panas ais' kat kedai makan. He he he. Peniaga tersebut terkedu sebab tidak pernah ada orang yang minta tea o panas ais... Macam mana dia nak buat yea? sebenarnya saya tersalah cakap.

Rakan saya ketawa sampai menitis air mata...

Lewat petang itu juga saya pulang berMyvi dalam redup petang. Mungkin nak hujan... Apabila sampai ke rumah, saya kesat air mata saya.

Dia tidak pernah mati dalam ingatan saya...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home