Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, June 16, 2015

Apa bezanya Ramadhan 2015 dengan Ramadhan 2014?

Dalam kesibukan kerja dan hal dunia. Saya sempat berfikir mengenai Ramadhan yang akan tiba tidak berapa lama lagi. 

Dalam hidup saya, saya telah lalui berbagai Ramadhan di mana saya tidak berpuasa, saya berpuasa sedikit dan saya berpuasa penuh. Ada Ramadhan yang saya lalui sangat indah dan ada Ramadhan yang sekadar Ramadhan.

Tiada yang ketara selain saya tidak lagi membazir makanan. Sudah lama saya lalui Ramadhan dengan berbuka ala kadar. Ada masanya saya berbuka dengan kucing sahaja di gerai yang murah. pernah berbuka hanya dengan maggie.

Saya teringat zaman muda saya sangat berlebihan dalam berbuka. Saya percaya ramai rakyat Malaysia begitu. Mereka gemar makan, lihatlah saiz kita. He...

Saya rasa Ramadhan tetap sama datang dan pergi. Yang menjadikan ramadhan itu indah dan sebaliknya adalah kita. Kita yang mencorakan Ramadhan kita.

Saya mengambil kesempatan untuk mengucapkan selamat berpuasa menempuhi Ramadhan...dengan ucapan dengan rasa lapir itu muga kita bertambah rasa syukur dan jadi manusia yang perihatin...


Image result for happy ramadan
Add caption

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home