Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, June 18, 2015

Sahur pertama 2015

Semalam saya bangun bersahur pukul 3.16 pagi. Saya terjaga dari tidor sebab tidor saya tidak lena. Sebenarnya saya selalu tidak lena... saya rasa pembaca setia blog saya tahu kenapa saya tidor tidak lena.

Bila dalam keadaan separuh sedar, jiwa saya ke utara dan selatan...kesian.

Saya sudah tetapkan jam loceng untuk mengejutkan saya pada pukul empat pagi, namun saya fikir tidak mengapa saya bangun bersahur pukul tiga. Sebab saya boleh sambung kembali tidor saya yang tidak lena.

Dengan separuh bogel saya ke dapur menggoreng telur dua bijik. Nasi telah saya masak. Menu saya hanya telur goren, kicap dan sambal daging. Saya tidak berhajat makan beria semasa hampir seluruh dunia tengah tidor.

Nasi saya sejuk... Saya tak panaskan sebab saya masak cara lama, guna periuk besi. Saya makan hanya sedikit sahaja sebab saya masih pening lagi. Saya tidak biasa bangun dan buat kerja. Biasanya kalau terkejut dari tidor, saya akan terkebil-kebil atas katil merenung kipas...

Sebenarnya saya ada sediakan roti kalau-kalau saya terkejut lewat dan tidak sempat goreng telur. Tetapi ia pastilah sesuatu yang aneh kerana saya selalunya banyak kali terkejut dari tidor...

Saya tidak tahu adakah saya akan meneruskan aktiviti sahur ini. saya mungkin akan makan sebelum saya tidor sahaja. namun ini aktiviti yang tidak sihat untuk kesihatan... dan menurut agama kita ia tidak dapat pahala sahur...


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home