Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, June 22, 2015

Di sini kita terus berpesta...



"Kajian kami mendapati bahawa rakyat Malaysia secara purata membuang kira-kira 800,000 kg makanan setiap hari, dan bilangannya boleh mencecah sehingga 1 juta kg (1,000 tan metrik) semasa Ramadhan dan juga Aidilfitri," katanya kepada akhbar itu."

ketua pegawai eksekutif SWCorp
 Ab Rahim Md Noor 


1. Semasa zaman jahiliah dulu bila ke bazar ramadhan, saya beli makanan tak cukup tangan nak pegang. 

2. Dan hasilnya makanan itu membazir. 

3. Saya amat sesal atas perbuatan saya yang lalu... 

4. Alhamdulilah, saya telah berubah, mungkin melalui masa saya sudah lebih bijaksana apabila berbuka.

5. Malah saya berani kata untuk lihat sifak tamat dan membazir pada seseorang manusia...sila lihat kelakuannya apabila waktu berbuka. Haaa.

6. Kita lupa banyak bahagian dunia termasuk negara jiran terdekat kita, ada yang dalam kelaparan.

7. Dan sedangkan kita masih lagi berpesta. Makanan berlimpahan...

Image result for kelaparan di indonesia


8. Dan suatu hari nanti tuhan pasti menghukum kita...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home