Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, June 5, 2015

Najib ke Kolej Matrikulasi Pahang, Kuantan.

1. Pada 25 April 2015 nan lalu, saya kembang hidung menghantar Najib ke Kolej Matrikulasi Gambang, Kuantan. Pahang. 

2. Sebenarnya Najib sudah mendaftar melalui talian. Sekarang senang, semua ongline jea.


Ini Najib
3. Najib sekarang sudah remaja, dan handsum macam saya muda-muda dulu...(nak jugak).

4. Saya sangat gembira apabila kedua-dua anak saudara saya dapat masuk matrik. Saya merasa syukur kerana setakat ini anak-anak saudara saya suka belajar. 

5. Insyallah dengan ilmu yang ada ia akan membawa kejayaan dalam hidup.



6. Ramai sungguh ibubapa menghantar anak-anak mereka, kalau saya ada anak, saya juga mahu anak saya masuk matrik...(pulak)
Najib payah tersenyum, saya terpaksa suruh dia senyum untuk bergambar.
7. Saya harap Najib dapat sesuaikan diri dengan suasana baru. Jika saya budak kampung boleh belajar di UM, insyaalah Najib boleh.

8. Cuma hati rasa tersentuh apabila melihat seorang emak sibuk menyiapkan dan mengatur barang-barang anaknya di rak.


Locker
9. Kerajaan kita berusaha untuk menyediakan kemudahan untuk mereka yang mahu belajar, alhamdulilah.


Sebilik empat orang, bilik yang luas.


Pergi ke ECM beli kasut sokan (sukan)



10. Belajar rajin-rajin Jeep!

3 comments:

Unknown said...

Salam..
Tersentuh hati baca en3 saudara kali ni. Saya pun hantar anak p matrik kat perlis. Mmg ramai mak2 yg kemaskan brg anak2. Sedih tgk muka mak depa.
Bertuah saudara dpt rasa " pengalaman" hantar anak sedara p belajar. Semoga mereka ingat akan 'pakciknya' selalu. Itu jugaklah perasaan adik2 saya bila mereka menghantar anak saya kambali keasrama.
Terima kasih berkongsi " rasa hati" ya!

Unknown said...

Salam..
Tersentuh hati baca en3 saudara kali ni. Saya pun hantar anak p matrik kat perlis. Mmg ramai mak2 yg kemaskan brg anak2. Sedih tgk muka mak depa.
Bertuah saudara dpt rasa " pengalaman" hantar anak sedara p belajar. Semoga mereka ingat akan 'pakciknya' selalu. Itu jugaklah perasaan adik2 saya bila mereka menghantar anak saya kambali keasrama.
Terima kasih berkongsi " rasa hati" ya!

Jankaulu said...

terima kasih juga...kerana membaca blog saya...

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home