Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, October 28, 2013

Saya dan K-Pop

Pada tahun 1970an saya dah ber `K-Pop', muka ayu ala tak bersalah. 

Saya dapati anak-anak saudara saya yang berstatus remaja sangat menggilai K-Pop. Maka saya kirim gambar ini (gambar di atas) kepada mereka. He he he. 

Saya beritahu saya dah terlebih dahulu ber `K-Pop'. Malah saya berambut K-Pop bila ke sekolah. Guru besar tak marah...


Saya tidak tahu kenapa remaja suka sangat K-Pop ini. Namun saya percaya tentulah ada sesuatu yang istimewa. Cuma saya khuatir mereka akan terlupa mak yong dan dondang sayang. Lupa identiti. Lupa nama mak ayah bagi (guna nama samaran dalam semua aktiviti), lupa cuaca dan iklim (pakai sweater tengahari jalan-jalan kat bandar) dan lupa daratan.

Semua generasi ada ikutannya termasuk mak dan ayah kita yang mungkin ikut The Beatles atau Elvis. Kita sendiri pun jaman sekolah ada ikutan (kecuali yang skima giler), mungkin ikut Pak Cik Maikel Jakson.

Yang tidak eloknya ialah mengikut membabi buta dan taksub... Dan ikut bulat-bulat...

Jan: Sekarang `M-Pop" (Muadzam Pop)

1 comment:

mohd syaifudin duakim abdullah said...

Selesai membaca secara marathon. Ingatkan ada komen dari pensyarah ekonomi tentang bajet namun akhirnya terleka dengan entri2..

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home