"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Thursday, October 17, 2013

Pasal korban...

Sebermula cerita ada lah saya ngadap tv hari raya korban. Lepas tu wartawan (pemberita kot) seksi kat tv buka isu pasal rakyat Malaysia yang buat korban kat luar negeri. Wartawan tersebut bacalah FB yang diterimanya kepada penonton tv. Dan bincangkan hal tersebut.

Dan sebermulanya saya dengarlah pendapat-pendapat rakyat yang bukan ahli agama pasal korban ni. He he he. Saya tergelak sebab masyarakat memang `pandai' dan `cepat' je menjatuhkan hukum dan beri pendapat pasal agama.

Si wartawan pulak pakai hentam jea perbincangannya, dan yang tulis kat FB pun entah `budak' hingusan mana. Bukan apa, katalah saya kolot pun tapi biarlah ahlinya sahaja bercakap. Isu agama bukan macam isu politik dan sosial.

Dan buat wartawan tersebut.....saya nak beritahu hal korban ni bukan pasal lembu sahaja.

Jan: Aku terkorban dalam percintaan itu...(pulak dah).





3 comments:

azr said...

wah hensemla lembu ni....

sukiman said...

memang...heheh. Selamat hari raya korban untuk azr,

semoga segala pengorbanan diberkati allah, dihargai orang...amin.

azr said...

tkasih... smga pengorbananmu sesuatu yg berbaloi utk dikng..... trskn perjuangan n pengorbananmu... walaupun buruk dimata manusia mgkn indah disisi penciptamu....

.