Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, October 10, 2013

Asrama Seksyen 17 Universiti Malaya (Sept 1991)

Masa tengah galok, inilah rakan `serumah' saya. Kini sudah terputus hubungan kecuali Anuar.

Pada tahun pertama di Universiti Malaya saya tinggal di asrama Seksyen 17. Saya ditawarkan duduk di Kolej ke Lima tetapi saya tolak atas alasan yang saya sendiri tak berapa paham, heheh. Seumur hidup saya, saya tidak pernah duduk asrama. 

Di rumah PKNS ini kami tinggal seramai 9 orang kalau tidak silap.


Asrama kami buat rombingan berkelah kat Buluh Kubu

Yang tak pakai baju dan depakan tangan tu nama dia Rafiken. Dia boleh cakap Jawa. Dalam rumah kami dialah yang ada rupa sikit lebih dari kumpulan kami. Tapi dia pemalu orangnya. Dia selalu pasang walkman 24 jam. Dia selalu nampak tenang.

Yang berkaca mata rambut macam sarang tebuan tu Rahimi. Dia ni jenis tersengeh 24 jam. Dia pandai bahasa inggeris. Dia ni jenis skima jugak orangnya. Dia selalu cerita pasal keluarga dia. Kadang-kadang saya boring tapi saya dengar jugak. Dia pelajar undang-undang.

Dulu dia ada pernah beritahu kalau nak saman orang beritahulah dia....he he he.

Yang malu nak buka baju tersebut adalah kawan baik saya Anuar Rahman. Dia berkulit sedikit hitam. Pada mulanya saya tidak suka perangainya yang kasar. Kalau dia bercakap saya selalu panas telinga. Dia cakap pakai lepas jea...Dia selalu cakap saya anak manja. Namun akhirnya saya tahu hati dia baik. saya memang manja pun...hehehe.


Ini tempat study saya...
Kelihatan di bawah meja kotak yang sebenarnya berisi maggie. Atas meja ada typewriter. Masa tu kami guna mesen taip jea. Seksanya nak buat kertas kerja. kalau malam bising sebuah rumah bila beberapa typewriter bekerja serentak. Kelihatan jadual perancangan tahunan UM yang saya tampal di dinding. Juga hasrat saya nak `save the world'. 

Kelihatan juga contengan di dinding, he he he.

Jan: Antara kenangan termanis saya dalam hidup adalah belajar di UM. Thanks

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home