Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, December 26, 2012

HDK: Saya tak buat tutorial...

Apabila dihalau keluar oleh tutor kerana tidak buat tutorial, saya dan kawan-kawan terus ke cafe, minum-minum. Bukannya saya tak nak buat tetapi saya tidak tahu langsung membuatnya... Tutor tersebut beritahu saya dan kawan-kawan saya pemalas. Sebenarnya saya bukannya malas, saya dah cuba buat tetapi tak faham. Tak faham langsung... Subjek lain saya dapat buat dengan jayanya. Siap kena puji.

Tutorial yang paling menakutkan adalah mikroekonomi. Tutor perempuan itu walaupun tidak mengandung sangat garang macam singa, muka masam 24 jam mengikut arah jam. Dan sebenarnya saya dapati soalan tutorial yang diberi selalu tidak ada kena mengena pun dengan kelas kuliah (pada masa tersebut saya memang tak dapat lihat kaitannya). Terutama bahagian mengira, tidak diajar pun dalam kuliah. Huh!

Sambil makan saya dan kawan-kawan mengumpat tutor tersebut, siap panggil `sotong' lagi pada tutor tersebut. Maklumlah bila dah tak suka siap beri nama lagi. Saya siap beritahu kawan-kawan mungkin tutor tersebut mengalami gangguan jiwa sebab dah lama jadi tutor tak naik-nak pangkat jadi pensyarah. Kawan-kawan saya terus setuju dengan teori saya tersebut. He he he.

Lepas makan saya rasa letih, terus saya ke surau fakulti. Tidor sekejap. Dan selepas itu saya berjalan kaki lagi dengan seorang kawan mahu ke perpustakaan kononnya nak buat tutorial tadi (kawan-kawan lain terus nak balik asrama). Saya dan seorang kawan saya duduk di meja library kot-kot lalu kawan perempuan yang sudah siap tutorial tadi, bolehlah kami tiru. He he he.


Saya di atas meja, di dewan kuliah.

Setelah habis meniru (dan juga memahami, bukan tiru bulat-bulat) saya rasa lapar, saya ajak kawan saya ke cafe. Kawan saya tidak mahu ikut, dia nak balik asrama terus dengan bas universiti. Saya beritahu saya nak `stay' kat perpustakaan, nak study sampai petang. Jadi saya nak tinggal buku dan sweter saya kat kerusi.  Lepas makan saya datang balik ke library. Kawan saya kata jangan tinggal sweeter, nanti hilang. Saya jawab ` Laa tak kan la hilang, sapa nak ambik?"



Perpustakaan Universiti Malaya (bangunan kini, dulu lain)

Saya dan kawan saya berpisah di hadapan library, saya ke cafe, kawan saya terus balik asrama. Selepas makan saya jalan-jalan pulak kedai koperasi UM. Beli pen kononnya, beli kertas kajang dan sampul surat juga. Banyak buku baru, saya ada juga beli buku pasal politik. Saya suka baca pasal politik negara luar.

Bila saya keluar daripada kedai koperasi tiba-tiba saya rasa nak balik terus ke asrama pulak. Saya lalu kat jalan ilmu, depan bangunan INTAN. Sampai kat luar gate, saya tunggu bas mini 12 ke seksyen 17.

Bila saya sampai ke bilik, bila saya terlentang atas tilam. Saya tiba-tiba teringat buku, alatulis dan seeter saya ada di library!

Jan: Sejak hari itu saya tidak lagi mengumpat tutor saya, he he he.

1 comment:

Nong Andy said...

kalau mengandung ajakah garang hehehehe...

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home