"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Thursday, December 6, 2012

Ke pintu bahagia 2

Sebenarnya saya hanya `tertengok' cerita ini. Jarang benar saya tengok drama melayu. Pada masa tersebut saya sedang menunggu The Dead Walking, maka saya mainlah remo tv tersebut. Pas tu saya tengok ada Fauziah Latiff di TV3. Saya memang minat dia sejak zaman saya belajar sekolah menengah lagi...



Selain Gee ada Farahin dan Faizal Hussin. Lakonan Faizal Hussin paling cemerlang... Mungkin orang lama banyak timbul pengalaman. Dia la yang pegang watak suami yang bawak orang gaji sampai atas katil... namun saya kesian pulak dengan nasib dia dalam cerita ini... Kalau sekali fikir dia hanya buat seks dengan orang gaji dia, apa la sangat kan...? Kalau dua kali fikir padan muka dia. He he he.


Bagi saya, bertimbun moral yang dapat kita belajar dari cerita ini (kalau kita nak fikir laaa...). Antaranya:

1. Sang suami yang berselingkoh sebenarnya sedar bahawa akan perbuatannya tersebut merobek kebahagian rumahtanggannya dan isterinya tetapi dia tetap berselingkoh. Pendek kata dia buat dalam sadar. Pelik kan?

2. Sang suami menyesal setelah berselingkoh, seringkali mereka berpendapat perempuan baru bukanlah seindah dan boleh diharap seperti kehidupan dengan isterinya dulu... Pulak dah, pelik kan?

3. Carilah orang gaji yang tua atau sudah monopouse...kalau tak suami kita akan suka balik ke rumah bila kita tiada. Atau mereka balik awal...Haaa.

4. Sebaik-baiknya selidiki dulu nurseri yang kita nak antar anak kita tersebut...ada lesen ke tak.

5. Memang banyak lelaki yang tak guna, tetapi bukan semua. Ada juga yang baik dan setia...tapi mungkin baik dan setia sebab tak ada peluang/kesempatan...Haaa... (yea ke? jangan marah)

6. Walaupun isteri cantik, putih, kurus ada juga lelaki yang cari lain. Dan yang dicari tu pulak bukanlah cantik macam bini dia pun. Pelik...

7. Cinta tak selalunya bahagia, ada kalanya suka dan duka.... Rumahtangga tak selalu berjaya, ada kalanya hancur dan lebur...

Jan: Sekian.

No comments:

.