Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, December 18, 2012

Bukit Keluang : Lirik Lagu `Kenangan Indah (Yang Menyanyat) '– Datuk Sharifah Aini


Seperti manusia biasa, saya juga mempunyai perasaan mahu disayangi. Maksud saya jenis kasih sayang yang bukan dari kaum keluarga, saudara mara atau kucing jiran. Seingat saya, saya daripada kecil memang tertarik dengan sesuatu yang cantik dan lembut. 

Dan dalam episod hidup saya, ada beberapa daripadanya mengisahkan saya jatuh hati dan terlibat dengan peperangan perasaan yang semuanya membawa saya jatuh rebah ke bumi... Banyak kenangan manis yang pahit yang datang dan pergi tetapi ada satu di antaranya sangat memilukan. Sehingga tekad dan kepercayaan saya telah berubah.

Saya tidak berani menulisnya di sini kerana ia amat melampau...dan ia juga tidak akan menyelesakan para pembaca blog saya. Namun saya tetap akui ketentuan dan dugaan daripada allah. Sebab itulah irama dan lirik lagu ini melekap di hati saya...

Kenangan indah bersamamu

Takkan ku lupa selamanya

Walau kini kita berpisah
Kau menghilang tiada berita



Lembut dan mesra suaramu
Membuat ku jadi rindu
Kiranya engkau sungguh kejam
Janji dan sumpah kau hancurkan


Biarlah ku simpan
Kenangan yang lalu
Betapa pun indah
Tapi menyanyat perasaan




Memang kenangan dalam hidup
Tidak semua manis-manis
Ada yang indah menyenangkan
Namun bagiku sungguh memilukan



Lirik Haron Abdul Majid

Jan: ...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home