Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, December 17, 2012

The Hobbit: An Unexpected Journey


Setibanya Myvi saya di hadapan bangunan Bukit Gambang Water park, saya tergaman melihat ramai orang melaut pandangannya. Ramai sangat orang seolah saya berada di lapangan terbang (mahu menghantar orang hajikan diri ke Mekah. Mak, ayah, anak-anak, nenek pun ada juga). 

Saya terus pusing Myvi saya, tidak turun pun dari kereta...(akibat malas nak beratur ni...he he he).

Myvi saya terus menuju Megamoll. Sampai di tempat parking, saya perlahan-lahan tukar seluar. Seksa juga rupanya menukar seluar sambil duduk di dalam kereta ni. Ada bahagian yang menyukarkan kita nak tunduk. Bahagian perut!. Tetapi seluar kena tukar, maklumlah tadi berseluar pendek je, kira senang nak mandi di water pak tersebut.

Bersama dua orang anak saudara, saya layan cerita Hobbit ni...hampir 3 jam jugaklah. Moral cerita ini senang jea, iaitu apa yang terjadi di dalam hidup kita ni memang banyak perkara yang kita tidak jangka dan bila kita jumpa orang jahat cepat-cepatlah bunuh.

Seperti biasa cerita ini cerita corak ala epik gitu, ada peperangan, persahabatan dan supernatural. Permulaannya perlahan membuatkan saya rasa boring jugak laa. Tetapi lama-kelamaan bila sudah `jatuh ciinta' pada watak, kita rasa kagum pulak. Bab-bab berperang usah cakaplah, meletup-letup. hancur lebur. berderai...

Cerita ini pasal pak saudara Frodo Baging. Rupanya pak saudara dan anak saudara kira dua kali lima saja. Pegang pedang pun macam pegang senduk nasi. Namun...haaaa. Mereka mempunyai tekad yang kuat, empaty yang besar terhadap orang lain....

Saya lihat cerita ini bukanlah teruja sangat berbanding dengan LOTR, tetapi bagi saya ia sangat memuaskan sebab tak mahulah asyik-asyik cerita tema biasa-biasa jea...cerita apam dan terung, burung dan bunga...

Jan: ...cerita ni bersambung...ada 2 lagi menunggu...jeng jeng jeng.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home