Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, December 12, 2012

Majlis perpisahan pada hujung tahun...

 Saya mengiringi nyanyian ketua kelas....

Semasa saya menjadi guru, saya selalu dijemput untuk menghadiri majlis perpisahan oleh para pelajar. Pada penghujung tahun, mereka biasanya mengadakan majlis makan-makan dan ucapan.

Majlis tersebut amat formal kerana dihadiri oleh guru besar dan guru-guru lain. Hanya apabila majlis selesai barulah pelajar lebih galak makan dan berhibur sesama mereka. Saya biasanya tumpang sekaki. He he he.


Apabila saya lalu di hadapan sesebuah sekolah, saya tersenyum kerana saya teringat akan pengalaman menjadi guru. Saya tetap berdoa semua para pelajar saya berjaya di dunia dan akhirat.

Jan: Kisah-kisah lalu jadi kenangan, ingatkah dia kepada ku?

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home