Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, December 12, 2012

Pabila menatap album lama...

Sekarang saya galak menyekeng (scan) gambar-gambar lama sebab saya baru dapat hadiah sebuah printer dan setongkol entah apa mereka panggil saya tak ingat. Bila membelek album lama, melihat gambar-gambar lama saya naik pilu bercampur lara...entahlah mungkin bila sudah berumur 40an (awal 40an), semuanya nak disentimentalkan. Cepat sensitif...

Saya percaya pembaca blog ini juga begitu. Maksud saya cuba bangun malam-malam dan tatap album anda tersebut. Haaa...

Bila menatap album lama seribu rasa menyinggah di kamar hati. Yang akhirnya membawa saya merasa bersyukur kerana takdir yang menyimpuh, membawa saya ke tempat yang saya duduki sekarang. Selama ini saya rupanya terlalu rasa rendah diri kerana kononnya tidak banyak pencapaian besar yang saya raih dalam hidup, juga tidak ada orang yang sayangi saya dengan ikhlas....(kecuali keluarga). 

Namun rupa-rupanya dapat sihat tubuh badan dan setiap hari dapat berdiri di atas kaki sendiri itu adalah rahmat yang tak ternilai... Kasih sayang allah sudah mencukupi, mengatasi segalanya...

Jan: Namun saya tetap merindui dia...

2 comments:

Nong Andy said...

kalau gini saya mau pi korek album lama lah :D

Jankaulu said...

cari jangan tak cari Nong

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home