"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Monday, December 27, 2010

Tengok wayang...

Hujung minggu lepas saya ke Kuantan khas untuk berjumpa dengan anak-anak saudara. Kalau anak-anak sedara saya bertandang ke Kuantan, saya amat gembira. Tak tahu nak tulis macam mana bentuk dan rasa kegembiraan tersebut.
Cuti sekolah kali ini (minggu lepas) saya berwayang di Megamool. Mereka nak tengok cerita `Hantu Kak Limah Balik Rumah'.


Mereka tunggu betul-betul depan Megamool (hari ini dalam sejarah)


Saya nak lari juga daripada rutin bangun pagi 5 kali seminggu dan pergi kerja. Sesekali saya mahu warna hidup saya berlainan. Saya perlu berhempas pulas ketawa dan tersenyum, saya tidak boleh terus berkabung. Ianya tidak baik untuk kesihatan...he he he.






Saya ke belakang sedikit untuk pukul gambar ni...

Sebelum itu saya ada tanya Wawa mengenai cerita tersebut, Wawa beritahu ramai yang preview filem tu beritahu best. Saya tak apa belaka, yang penting saya tengok bersama anak-anak saudara saya.


Saya pernah tengok wayang sorang diri...(tak perlu baca dengan nada sedih atau kesian...baca dengan nada biasa saja), tetapi lebih best bersama anak-anak saudara... Ketika mereka berumur sebeginilah saya dapat bersama mereka. Kalau dah remaja nanti tentu mereka lupakan saya sebab biasanya remaja berkawan dengan rakan sebaya mereka sahaja.



Azlan bersama cermin matanya yang ke 28...


Saya juga ada perhatikan apa yang berlaku di persekitaran saya. Apabila anak-anak saudara yang kecil menjadi remaja mereka dah tak berapa rapat dengan pak saudara mereka... (bolehlah kalau nak baca dengan nada sedih...)


Azlan pinjam `baju sejuk' opahnya, Syafiq pinjam `baju sejuk' abangnya...


Saya pergi punyalah pagi sebab nak elak kesesakan lalu lintas, saya tiba di Megamool awal dan kena tunggu pintu Megamool buka, he he he. Sebelum itu saya bawak mereka makan dulu kat kedai birai Megamool tersebut.




Tiket yang terlibat dengan pengwayangan tersebut...


Saya harap anak-anak saudara saya berseronok pada hari tersebut. Saya tak banyak duit untuk bawa mereke ke `keadaan' yang lebih seronok. Itu je yang terdaya saya buat...



Jan: Filem seram itu kelakar, dalam sedih aku bergembira...sapa kata hidup tak aneh?


2 comments:

wawadave said...

so, how was the movie?best ke? i tak tgk2 pun kt wayang..

sukiman said...

best, i suka... kelakar...he he he

.