"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Monday, December 13, 2010

Sandarkan pada kenangan...

Saya yang duduk atas kerusi di sebelah cikgu Lim



Saya jarang gila berFB. Sebabnya? Saya tak pandai bersembang dan saya seorang yang membosankan bila bersembangan. Tetapi minggu lepas saya berpeluang berFB di rumah kakak saya. saya ber FB di taman mininya.
Saya terkejut sebab kali ini dah dekat nak 100 yang request saya. Emm... terkenal ke saya ni, he he he. Dulu memang dah sampai dekat 500 sebab saya terima je termasuk sesiapa yang saya tak kenal. Tetapi kini saya akui saya tak terlayan...akhirnya saya remove sebab saya tak kenal pun..dan tak aktif.
Namun petang tersebut saya teruja kerana rupa-rupanya kawan-kawan lama saya telah berFB di antara mereka. Mereka adalah kawan-kawan bersekolah di Sekolah Menengah Tengku Mahmud yang dah 20 tahun lebih saya tak jumpa mata.
Saya ada buka akaun mereka dan lihat gambar mereka di FB mereka. Bukan main sekarang mereka telah membangun dengan hebatnya. Mereka kelihatan lebih menarik daripada zaman persekolahan yang dulu kurus kering... Kawan perempuan saya terutamanya semakin cantik dan bergaya. he he he. Tak sangka boleh jadi secantik tu...he he he.
Ada sekeping gambar di alam persekolahan membuatkan saya teringat zaman persekolahan saya. He he he. Saya memang teruk, ketika kawan-kawan saya belajar bersungguh-sungguh untuk SPM, saya sibuk berulang alik kat kedai cina di Jerteh dan Kuala Besut buat rambut, beli kaset dan menyanyi, naik motor orang ke sana-ke mari (naik motor dengan kawan di kelas lain), dan buat kek. He he he.



He he he.
Jan: Tiba-tiba teringatkan si dia...emmm ingatkah dia padaku...?

No comments:

.