Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, December 29, 2010

Selamat Hari Lahir Mr Tan...

Kami sangat sibuk, kesibukan itu kerja kami. Mungkinkah kami dibayar untuk sibuk? He he he. Walaupun Jabatan Kewangan dan Ekonomi mempunyai bilangan pensyarah yang ramai kami tidak kerap berjumpa (selain miting). Apatah lagi untuk jumpa beramai-ramai sekaligus, bersantaian ria.
Pada hujung bulan yang lalu kami berpakat meraikan hari lahir ketua jabatan kami yang lebih mesra kami panggil Mr Tan. Orangnya sangat baik, tak perlu saya beritahu, semua orang di sini sudah sedia maklum.
Sambutan ini adalah satu kerahsiaan, berminggu kami rancang. Hidup dalam debaran.

Puan Mariatul bertugas sebagai pemegang kek berlilin.
Maknanya apabila pintu dibuka Puan Mariatul (yang bertugas di pejabat pentadbiran kami) akan meluru bersama kek di dalam suasana gelap dan menghadap Mr Tan. Untuk memegang kek ini ianya memerlukan kesabaran dan kekuatan. Sebabnya? Kek itu sedap.
Mr Tan tergaman sebab terkejut, he he he
Irene ditugaskan memastikan Mr Tan ke pantry. Beliaulah mereka-reki cerita supaya Mr Tan datang ke pantry.
Majlis tersebut diadakan di pantry kami yang berada di tengah-tengah bangunan. Maka upacara membawa/memunggah makanan ke pantry juga menjadi suatu kepayahan. Bimbang Mr Tan ternampak makanan tersebut. He he he.
Terus kek dihadapkan ke Mr Tan
Mr Tan seolah tak percaya kek itu adalah untuknya
Puan Salwati pula ditugaskan dengan tugas yang berat iaitu menjaga suis lampu. Dia bertanggungjawab mengenal pasti suis mana yang ingin dipetik dan suis mana jangan dipetik. Kelihatan tangannya memegang suis yang betul. Alhamdulilah.
Perlu diberitahu, beliau juga `orang kuat' majlis ini yang bertungkus lumus berdebar untuk memastikan kejayaan majlis. Tahniah untuknya.
SK II?

Kami telah mengumpul duit untuk membeli hadiah istimewa kepada Mr Tan. Beliau diminta membuka hadiah tersebut di hadapan kami. Gambar di atas menunjukan Mr Tan dibantu oleh Prof Dr Mohd Anuar bin Adnan. Prof yang paling saya kagumi.
Antara yang menunggu untuk makan, he h eh.
Saya kelihatan gembira seolah hari jadi saya yang punya...


Seperti biasa, bila ada majlis saya pakai bedak kompak Baby Jonseng dan pakai minyak rambut. Saya sapukan sedikit saja bedaknya supaya tak nampak berminyak dan tak handsum. saya tahu benar pada usia begini kena jaga penampilan sebab bukan sekali dua pelajar saya beritahu kadang-kadang saya kelihatan macam tukang kebun.
Mr Tan memberi ucapan terharunya
Upacara membuka hadiah (sepatutnya gambar ni ada di atas)

Kelihatan Maisarah bersama saya, kami sempat berjumpa berbual mesra


Maisarah adalah satu-satunya kawan saya yang dari tempat kerja lama saya iaitu Kolej Shahputra yang bekerja satu jabatan dan bangunan dengan saya. Biliknya di belakang. Setakat ini saya tak sempat lagi bertandang ke biliknya untuk berbual/mengumpat. Namun kami kerap juga berjumpa secara berselisih jalan semasa menuju ke pejabat.
Upacara gelak-gelak...
Prof Dr Ali Hussin Bekhet turut memerhatikan Prof Dr Mohd Anuar Adnan membaca kad happy birthday Mr Tan.

Mr Tan memotong kek...

Saya sempat bergambar kali ke berapa entah

Saya sudah beritahu Adnan untuk upacara ni minimakan sikit kehadiran muka saya dalam gambar-gambar majlis. Sebab pada sambutan hari raya peringkat kampus nan lalu didapati banyak sangat gambar saya je mengada-ngada pose sana sini mengalahkan dekan dan timbalan dekan. Ada beberapa pensyarah lain menghantar email/kol untuk saya bertanya "Kenapa ada banyak gambar Man ?" He he he.

Saya bersama tutor Cik Farah Idayu, dulu dia student saya...
Beginilah sedikit sebanyak suasana meraikan hari jadi Mr Tan yang juga membawa kegirangan pada hati saya dan kawan-kawan.Terima kasih kepada kawan-kawan yang hadir dan beri kerja sama.
Saya teringat hari lahir saya pada tahun lepas saya raikannya dengan memandu sendirian pada tengah malam pukul 12 ke bandar Tun Razak membelah hutan kelapa sawit...
Jan: Sambil diiringi lagu `seribu mawar'...pulak dah.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home