"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Wednesday, December 8, 2010

Asal pokok bongok saya...

Ni pokok dalam pasu, abang ipar saya nak beri pada saya. Oleh kerana saya tahu pokok ini mahal di pasaran, saya setuju. Harganya mencecah ribuan ringgit. Katanya kalau yang kecil pun harganya sampai RM400.

Saya sewa van dan pekerja, angkat dan tanam pokok ni. Mereka adalah pekerja di sebuah nurseri di Muadzam. Mereka datang dari Muadzam semata-mata untuk proses ini. Pokok tu berat walaupun hanya sebatang...



Saya harap pokok ni tumbuh subur... tapi saya dapati banyak pulak semut dan hama yang ada pada pokok ini. Saya dipesan abang ipar supaya spraynya....dengan racun serangga.



Pokok ni jenis ekzotik... Ada ditanam kat hotel atau spa yang ala Bali. Pokok ni manja sikit sebab jenis paku pakis. nampak tak cantik mana kan, tetapi seninya yang hebat. Payah saya nak hurai.




Nanti saya akan perindahkan pokok ini...saya dah ada design di kepala...tetapi simple jea...saya nak atur jokong (batu-bata), batu putih dan batu hitam dan... Nanti cantiklah di pandang mata....


Jan: he he he. perasan never ending...


.