"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Monday, July 18, 2011

Kilauan Emas - Astro


Semenjak mak ada di rumah saya turut giat tengok tv bersamanya. Mak saya gemar nonton cerita Indon, rancangan agama, Upin dan ipin, dan drama-drama Melayu. Kalau ada masa saya kan cuba menemani mak dengan menontonnya bersama, kecuali cerita bersiri Indon saya tak folow... tak larat.
Semasa emak ada di rumah hampir setiap petang saya menemani mak tengok program baru Astro bertajuk Kilawang mas (Kilauan Emas). Ngekeh kami tergelak (ketawa sampai badan terhinjut-hinjut) bila melihat program tersebut. Memang menghiburkan sampai sakit perut ketawa.
Kami dua beranak gembira tengok Kilauan Emas. Mak saya tengok tanpa laki di sisi, saya tengok tanpa isteri di sisi. Allah maha besar. (pulak dah).
Mak saya beritahu masa muda dulu, dia ada jugak masa pertandingan menyanyi. Masa belum kahwin masa mula jadi jururawat. Saya pun pernah dengar suara mak saya, mak nyanyi bila elektrik terputus. Suara dia jenis halus. Tapi mak saya macam saya jugak, suka bawak lagu sedih. Cuma mak saya menyanyi, saya menghancurkan lagu, he he he.
Nilah jurinya...manis tampan tak mengada.


Rancangan ni best sangat, dia ada ala AF, tetapi bukan sebijik macam AF. Rancangan ni tak mengada. Pengacara tak mengada, juri tak mengada (tak lagak hebat tau segala), peserta tak mengada, tak ada bercinta konon antara peserta. Atau pengacara sibuk nak `pasang' kan pasangan. Spontan je. Tak dibuat-buat/diskripkan segala. Berbeza benar dengan AF.

Raja Azura suka buat lawak jugak, he he he


Program ini untuk golongan vetreng sikit (45 tahun ke atas). Namun tak nafi banyak suara yang merdu dan gemersik. Tak padan dengan umur, mereka boleh menyannyi dan menari. Ada yang dah 62 tahan umurnya tapi boleh tarik suara macam Ziana Zain!. Namun saya lebih suka lihat mereka yang menyanyi sumbang, he he he. Lucu sangat-sangat.
Ada seorang pakcik tu lirik dah ada di tangan, tapi tersalah lirik juga, he he he. Ada yang saya rasa bukan menyanyi sambil menari lagaknya tetapi menyanyi sambil berjogging. He he he sedap je saya mengata orang kan.
Payah nak gambar dengan kata-kata betapa lucunya...so saya tak boleh ceritakan di sini. Boleh tengok sendiri... bagus juga ada rancangan macam ni, tak lah tengok orang muda saja menyanyi.

Jan: Sekarang mak saya dah balik kampung, saya tengok sorang diri.

3 comments:

wawadave said...

pakaian those yg masuk kilauan emas ni, sgt2 appropriate n sedap sikit mata tgk. Tak mcm AF yg serabut, suka ati je pakaian time ke uji bkt. Don't u think so?

sukiman said...

ya, betul tu. pakaian tak over. kebanyakan mereka menyanyi pun nampak macam tak tension. tak sabar tengok sapa yg menang...he he he

Anonymous said...

Saya juga dari lahir belum pernah lihat film malon

.