"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Thursday, April 9, 2009

Kesian bini dia...

Tup-tup dia bercerai... sampai kini saya boleh tergambar muka pasangan suami isteri itu yang gembira dibuat-buat (ditunjuk-tunjuk sebenarnya). Bukanlah maksud saya kena tunjuk huru hara komunikasi dalam alam rumahtanganya. Tetapi sekurang-kurangnya janganlah menipu, sebab mungkin ada yang tidak tertipu. Susah juga nak berlakon jujur kan? Haaa...tau pun.
Memang la manusia cenderung untuk menyembunyikan keburukan mereka atau apa-apa perkara yang mereka kurang selesa. Manusia itu berlagak hidup untuk bernormal, ada agama, patuh, bahagia, padahalnya tidak.... huh!
Kadang-kadang saya rasa nak tergelak jugak dalam hati (selepas itu rasa la jugak kesian, bukan kasihan, he he he). Saya yang memerhati ini tercium juga bau kurang enaknya sebab dia tidak seperti yang dia cuba potratkan, hidup dia bukan begitu.
Dalam hal rumahtangga dia tidak jujur, dia playboy..., tetapi saya tak pernah beritahu kepada sapa-sapa pun hal ini, saya pendam saja dalam hati. Tetapi sebenarnya sikap palyboy tu rupanya telah lama diketahui oleh kawan-kawan lelaki saya. Bukanlah saya nak tahu sangat hal dia, tapi dia pernah jadi idola saya suatu ketika dahulu. namun tak lama kemudian saya nampak sesuatu yang tidak jujur di dalam rumahtangganya, dan juga perlakuan itu tidak jujur.
Kalau bercakap dengan dia, itu tak boleh ini tak boleh, seksi tak boleh, rambut panjang tak boleh, merokok haram, warna rambut tak boleh. Dia yang saya nampak ala islamik tu buat hati saya tergelak (kadang-kadang rasa nak berguling atas tanah). Kitab-kitab malas baca, bila orang tanya terus kata haram. Pemalas!
Tolonglah janganlah hipokrit sangat dan terimalah kenyataan yang ada manuisa yang macam saya ni yang nampak hampeh je tapi ada juga seketul kecil kejujuran setidak-tidaknya.
Jan: Nak tergelak selalu jika jumpa orang macam ni, ramai pulak tu...he he he ada kat mana-mana je...

No comments:

.