"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Thursday, April 9, 2009

Memenuhi hidup...

Kehidupan ini diukur dengan menggunakan apa ya? apa alat ukurannya ya? Umur? Menolong orang lain? Huh jangan cakap la...ramai yang pentingkan diri sendiri termasuk saya ni, he he he (Tetapi ya pun, kita yang kerja siang malam mestilah kita pentingkan diri sendiri kan?. Orang lain pandai kata je... pandai tengok, pandai mengata).
Ada orang bila dah doktor beritahu ada masa 2 tahun lagi nak hidup, barulah dia mula cuba memenuhi hidupnya, impiannya. Mulalah nak berjalan sana sini, buat pulak senarai apa yang hendak dibuat itu ini. Dan sebenarnya dia memenuhi hidup dia pada masa 2 tahun tersebut sajalah nampaknya, dua tahun sebelum ini dia `mati', dia tidak memenuhi hidupnya. Tapi nasib baik juga ada masa dua tahun. Kita ni macam mana? he he he.
Jankaulu: Pernah cuba memenuhi hidup orang lain tetapi akhirnya aku terlontar sepi...(pulak dah)

No comments:

.