Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, April 27, 2009

Panas, debunga dan selsema...

Malam tadi saya tidur separuh bogel di atas lantai simen di ruang tamu. Saya bukanlah saja-saja nak berbogel saya bukan artis yang baru nak naik, atau ahli sukan renang. Dan bukannya katil saya roboh. Saya panas...
Malam tadi sama juga dengan sepanjang malam bulan 3 dan 4 nan lalu, panas di malam hari. Bertambah panas sebab rumah saya (rumah sewa) berhadapan dengan terik mentari petang. Dulu bila pukul 10 malam masih panas tetapi sekarang berlarutan sampai ke subuh baru sejuk. Berpeluh badan bila tidur, tak selesa...
Sebenarnya ramai yang mula demam2 dan selsema kerana perubahan cuaca yang ketara. Ditambah pula dengan musim debunga2 berterbangan kat kawasan hutan Muadzam ni. Kepada yang alah kepada debunga sudah pastinya menerima selsema termasuk yang menghidap asthma. Debunga cinta macam mana pulak? (Tu memang tak ada ubat sampai akhirat!).
Saya taklah berasthma, namun selsema hidung berair ni seolah tak nak lepaskan saya, saya tanya kawan-kawan saya `Kalu nak pasang airkong dalam bilik, berapa ongkosnya agak-agak?'
Saya diberitahu adalah RM1000... Emm...kenapa mahal? Dan nanti bil elektrik tentu mahal..., naik mencanak.
Siapa yang bersalah ya? siapa yang bertanggungjawab terhadap pemanasan ni? Pihak mana? Sebabnya tentulah tak selesa mengharungi hidup jika asyik selsema. Bukan nak menidakkan sifat manusia (ya lah pasti ada masa sihat dan tak sihat). Tetapi sesuatu yang boleh dicegah atau dihindari patuh dicegah dan lakukan sesuatu supaya terhindar...
Jankaulu: Salah binatang ke? He he he...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home