"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Tuesday, April 28, 2009

Nama merah...

Huh! Terkilan rasa, entah apa-apa... Bukan saya nak emosi tapi tuhan je tahu rasa hati ni. Lewat petang saya terima sms daripada seorang kawan saya. Kawan lama, kawan yang saya kenali sebelum saya jejak kaki ke negeri Pahang lagi. Kawan baik. Sekarang mungkin saya boleh katogerikan kepada kawan yang` pernah' baik, he he he.
Dia sms saya beritahu jangan sms dia selepas pukul 1o malam. Sebabnya takut bini dia syak. Saya terpinga tapi saya sempat balas smsnya kata `saya faham...' tanpa saya tanya kenapa. Saya kenalah faham kan. Nanti apa pula mereka akan kata... he he he. Tapi dulu tak begitu... pukul 2 pagi pun dia sms saya. Kenapa ya kini larang saya sms?
Kalau dia minta saya tak sms dia langsung pun saya faham, itu hak dia. Cuma saya rasa pelik sebab ianya tiba-tiba dan bila sya sms dia pun bukannya tanya apa-apa, cuma tanya khabar anak bini dan kampung halaman. Sebab kita pernah jadi kawan baik.
Saya terpaksalah fikir positif, mungkin sekarang rumahtangganya dalam krisis di mana isteri dia dah tau hubungan sulit lagi menyulitkannya...he he he. Mungkin isterinya pantau sebaik sahaja bunyi sms, bini dia curiga. Tapi tak kan begitu sekali kot. Mungkin sekarang hp dia tak boleh berbunyi selepas pukul 10 malam. Saya tahu dia takut bini (tapi tak takut makan luar)...
Saya ada juga beritahu Ja mengenai teori positif saya ni sebab saya kata kami kawan baik, tak kan dia dah lupa saya. Pernah masa dulu nak cari akar kayu kat kampung bila sampai kat paras air sungai yang dalam dia je yang pergi ambil untuk saya kerana saya tak pandai berenang... Dia suruh saya tunggu tepi sungai je. Oh ya Ja setuju dengan teori positif saya tu. Jangan fikir negatif tak kanlah dia lupakan jasa saya masa dia dapat interview dulu. Malaslah nak mengunkit nanti apa kata pembaca saya, he he he.
Saya faham bila malam tentulah nak rehat, ada yang nak bersetubuh, nak membaca, nonton TV dan lain-lain. Saya sendiripun pun melarang student call atau sms waktu malam. Saya nyatakan kepada pelajar saya tolonglah biarklan kehidupan malam saya corak sendiri.
Pun begitu saya ada juga bersms dengan kawan-kawan bila malam. Saya sms kawan-kawan baik saya terutama yang dah `ranum', mungkin mereka taklah sibuk seperti yang dah ada keluarga (atau saya silap?).
Jankaulu: Namamu kini kugaris merahkan...!

No comments:

.