"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Wednesday, April 1, 2009

Persembahan pertama...



Seingat saya nilah gambar pertama yang dipukul semasa saya membuat persembahan. Gambar ni gambar lama. Saya buat persembahan untuk keluarga sahaja. Dapat dilihat gaya 70an yang pekat kan, seluar leher kaki besar dan kasut jenis bulat. Rambut pun panjang semacam je. Gaya 70an best jugak..., ada stail tersendiri.

Saya tak ingat saya bawak lagu apa tapi lagu tu daripada satu kumpulan yang nyanyi dan tengah top masa tu. lagu tentang putus cinta dan merana...(tak tahu pulak tema lagu tu la yang saya pikul sepanjang hayat...he he he).

Masa tu saya pegang je dan goreng-goreng je sebab tak pandai main gitar. Gambar ni diambik semasa lepas makan malam kat rumah saya. Seingat saya masa tu Dr Cristoper (doktor gigi) ada. Dia akawan ayah saya. Dialah yang cuba galak kan saya menyanyi pada malam itu. Saya takut sangat, tapi saya kuatkan diri. Bukan senang nak menyanyi di depan orang apatah lagi depan keluarga sendiri.


Memang sejak kecil lagi saya ada bercita-cita nak jadi penyanyi, zaman riang kanak-kanak saya, saya asyik menyanyi. Sebab itulah ada beberapa siri posting yang bertajuk `kalau saya jadi penyanyi..." dan saya pernah bersama adik perempuan saya bercadang kononnya nak buat konsert besar-besaran dan nak buat pemilihan lagu khas untuk orang kampung saya. Seronok juga ya masa kecil-kecil dulu, tiada batasan untuk berimpian...

Semasa sekolah rendah saya selalu cuba masuk kumpulan nyanyi tapi cikgu yang menapis saya tak dapat kesan bakat saya. Mungkin dia ada pilihan anak murid kegemaran dia sendiri (yang biasanya anak cikgu juga!). Bila mereka menyanyi atas pentas pada hari majlis seperti hari guru ke, saya makan hati tengok kawan-kawan saya nyanyi atas pentas...


Dan seingat saya masa tingkatan enam atas. Bila tamat waktu sekolah pukul 1.30 tengahari, saya dan kawan-kawan saya susun bangku depan kelas rapat ke dinding papan hitam buat pentas. Dan saya menyanyi di atas meja. Dan ramai juga kawan-kawan saya yang tunggu sekejap nak tengok! He he he.

Jan: Ramai yang puji persembahan saya menarik tetapi suara tak boleh pergi jauh kata mereka, tak sedap...huh!

No comments:

.