"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Thursday, September 20, 2012

Nikah batin? pulih dara?

Pelik tapi benar, tapi dah tak pelik sebab banyak dah kejadian berlaku adalah benar. Nak sangat berkahwin, walau tak zahir, batin pun tak apalah...asal kawin. Last last kena cabul/rogol. Titik.

Kadang-kadang saya rasa malas nak fikir tetapi berita ini terpanpang di muka surat depan Berita Harian, Rabu 3 Zulkaedah 1433H. Hai Berita Harian dah nak jadi macam Harian Metro ke? Tapi memang benar bomoh nikah batin ini telah ditahan kerana memperdayakan wanita untuk seks.

Ya lah kan, lelaki ni kalau tak guna wanita untuk seks, mereka guna wanita untuk wang...(maksud saya lelaki yang jahatlah). Bila dapat wang mereka guna untuk cari wanita lain pulak. Huh! Banyak kolerasinya...

Tetapi kadang-kadang dalam perubatan konon tradisional ni ada yang maha penipunya, ambil kesempatan. Sebenarnya terang-terang menipu. Tapi pengguna tak sedar-sedar. Maka perkataan `memperdayakan' tu saya ragui sebab ada yang rela diperdaya, auwww i rela gitu... 

Haaa. Cubalah fikir kalau pelik-pelik cara perubatan /permintaan bomoh tu untuk ubati penyakit kita, tentu la penipu orangnya. Berjuta RMribu orang guna duit untuk R & D nak majukan perubatan tiba-tiba barah rahim boleh sembuh kalau tidur/bersetubuh dengan tok bomoh tu. 

Atau nak pulih dara yang koyak kena tidor dengan tok bomoh, ada kea... Makin tak pulihlah kan kalau fikir secara logik...

Dan kanser payu dara boleh sembuh secara otomatik bila tok bomoh usap-usap buah dada kita (buah dada yang berkenaan sebenarnya, bukan buah dada kita. Ianya stail penulisan sahaja.) dengan tangannya....eee...

Gambar hiasan yang sekadar hiasan...
(yang betul-betul terjadi merata-rata?)


Jan: pulih teruna? Haaa....

3 comments:

Nong Andy said...

macam-macamlah ragam orang ni...

tapi kes bomoh rogol pelangan tu dah dari dulu2 lagi tapi pelangan tak serik2.. nak juga percaya!

sukiman said...

ya kadang-kadang dah tersuluh terang menipu...

tapi manusia mudah terpedaya dengan harapan...

Amira Zura said...

Salam admin. Tumpang Iklan:-

Sayangi dan hargai suami anda. Jangan biarkan suami cari lain atau makan luar.
Ikuti blog kami untuk promosi istimewa sekarang.
Hanya untuk 10 pelanggan terawal.
Wanita cantik bermula dari diri :)

[BESARKAN BUAH DADA, BESARKAN PUNGGUNG, RAWAT KEPUTIHAN,KETATKAN FARAJ, KEMBALI DARA]

.