Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, September 4, 2012

Tips untuk tidak menjadi lupa...

Saya mudah terlupa bila saya banyak kerja. Kadang-kadang saya rasa kecewa sebab kelupaan tersebut menjejaskan orang di sekeliling saya.

Saya juga pernah terlupa makan tengahari (tetapi jarang sangat, he he he), nasib baik lemak masih banyak melekap di badan. Kalau tak kurus handsumlah saya. Namun yang penting ialah bimbang jika kita terlupa kita akan menjejaskan periuk nasi kita. Ini antara cara yang kawan saya beritahu, untuk atasi lupa, yang saya lupa nak buat/amal, he he he.


Mencium bunga mawar. Kata penyelidik dengan menciung bunga mawar ia akan merangsangkan otak kita menjadi kuat dan kekuatan itu membuat daya ingatan kita kuat. Entahlah betul ke tidak. Tetapi kawan saya yang pelupa itu beritahu sudah ada kajian yang mengesahkannya.  Jom kita pakat-pakat cium bunga ros?. Cium minyak wangi pun ok kot?



Makan daging burung merpati, kurma dan madu. Pasal bab-bab makan ni saya juga tidak dapat ikutinya sebab suasana keliling tidak ada jual daging burung merpati. Kat pasar tak ada. Kurma pulak saya tak suka sebab rasa manisnya pelik sangat.  Madu pulak saya tak tahu yang mana tulin atau tidak. Penjual madu yang saya jumpa pun ada yang mukanya macam tak boleh caya jea...

Jan: Suka makan jeruk...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home