"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Wednesday, September 19, 2012

Gatal

Seorang wanita (20an) telah mencampakkan bayi yang baru dilahirkannya dari tingkat tiga pangsapuri! Kejamnya. Saya rasa nak menitis air mata bila lihat gambar bayi tersebut di akhbar/internate. Ya, perempuan  itu (mungkin dalam katogeri remaja) sudah hilang arah, dan tujuan hidup.

Kenapa dia tidak pelihara sahaja bayi tersebut? Kenapa? Saya tertanya-tanya dalam hati semasa memandu pulang pergi beli ubat gatal kat farmasi. Saya gatal sangat. Sehingga di pejabat depan kawan pun saya menggaru sebab saya gatal sangat. Saya termakan ayam tak dimasak elok kat kedai makan. Saya ni jenis kulit sensitif, kalau ayam tak dimasak secukupnya saya jadi gatal. Tetapi bukan jenis gatal macam kebanyakan lelaki/perempuan tu.

Kembali ke tajuk posting. Susah juga yea seorang perempuan mahu menjaga kemaluan (alat sulit) mereka (tuhan dah pesan sebenarnya). Dan kat luar dunia sana tu ramai pemburu alat sulit tersebut. Perdaya dengan kasih sayang, beri hadiah, beri harapan tetapi tujuannya `nak makan le jea', bukan nak dibuat isteri pun.  Kat dunia ni perempuan yang birah memang la kena jadi makanan lelaki birah. Perkara ini sudah maklum lama dah. 

Sesiapa yang ada anak perempuan tu jinakanlah mereka dengan ilmu di dada bukannya pamir buah dada. Tanamkan sifat kecerdikan bukan kegedekan. Dan sematkan di hati  kita bahawa seanya perkara tersebut memang boleh terjadi kepada anak perempuan kita. Kalau tak kena gaya, senang-senang jea mereka offer albo mereka ke lelaki yang bukan suami. 

Saya bukan nak menyalahkan lelaki 100% atau perempuan 100% sebab dalam hal ini kalau nak cari kesalahan masyarakat juga bersalah (pulak dah), termasuk tv, internet dan almari dapur.

Lelaki harapan setiap perempuan tetapi diambil kesempatan...

Khabarnya bayi itu sempat dimandikan dan dibersihkan sebelum dicampak macam lampin. Mungkin semasa tengok bayi jadi meroyan sebab fikir nasib dan untung diri... Susah nak cakapkan sebab tak kena batang hidung kita sendiri. Tapi perbuatan campak/bunuh tersebut tetap salah besar. Sebesar-besarnya. Membunuh hukumnya bunuh, dan khabarnya perempuan itu disabitkan atas kesalahan membunuh

jan: Pernah dijeling gatal oleh `minah ringan-ringan' kat Megamoll. Terus saya lari ketakutan, takut ternoda...he he he.



No comments:

.