Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Sunday, September 23, 2012

Kenapa saya masih servis Myvi di Produa Indra Mahkota?


Muka terbaru saya setelah diedit oleh Nokia X2.
(Gambar hanya hiasan, tak ada kena mengena dengan posting, saja bubuh)


Kawan-kawan beritahu, sekarang saya boleh servis kereta di mana-mana sahaja sebab jaminan kereta saya sudah lama tamat. Saya boleh servis kereta di Muadzam Shah tempat saya tinggal dan bekerja. Tidak perlu ke Kuantan. Namun saya masih memilih servis kereta di Produa Indera Mahkota kerana beberapa faktor:

1. Jarak tidak menjadi masalah kerana hujung minggu saya selalu ke Kuantan. Dan sebenarnya untuk ambik cuti pun tidak menjadi masalah sebab cuti saya banyak.

2. Saya bimbang diperdaya kalau servis merata-rata. Saya tak tahu sangat pasal kereta, saya hanya kenal tayar, stereng dan spokring. Senang sahaja untuk orang menipu saya pasal kereta tetapi pasu jangan...he he he.

3. Seminggu nak servis pihak Produa kol beritahu, bila buat temujanji dia kol lagi untuk ingatkan kita esok kita dah booking, kita boleh buat pengesahan datang. Dan bila kita pakai kereta seminggu, dia kol lagi kalau ada apa-apa terjadi pada kereta selepas servis.

4. Ada tv, sofa dan majalah. Saya suka majalah hiasan dalaman. Ada juga majalah kereta. Saya cuba baca majalah kereta tapi pening kepala. Saya baca 2 helai sahaja.

5. Ada air nescaffe percuma. Kita tekan keluar dari mesen kecil. Ada pulut lepa (pulut panggang) dan kueh muih.

6. Boleh lihat mak bapak marah kat anak yang degil. Buat sofa di ruang tamu bagai kuda. Saya dah bulatkan mata. tapi mereka melawan. Wah, budak-budak zaman sekarang!

7. Kalau lapar boleh keluar berjalan kaki, ada gerai makan. Atas sikit dari bangunan Produa tapi boleh gi jalan kaki jea.

Jan: Manusia boleh servis jugak ke?


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home