"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Wednesday, September 19, 2012

Akibat perempuan berlambak lelaki baik sedikit?

Saya tanya kawan saya boleh ke manusia beranak sorang-sorang? Kawan saya kata boleh, kucing pun boleh beranak sorang-sorang, katanya... Saya rasa betul juga pendapat kawan saya sebab tak pernah saya tengok kucing beranak pakai bidan.

Saya teringat nasib perempuan yang beranak sorang-sorang, pasti bukan sahaja penuh kesakitan fizikal tetapi juga sakit jiwa sebab tak ada orang di sisi. Tak ada keluarga dan wahimanya tak ada yang mahu bertanggungjawab atas kandungan yang nak meletop tu. Padahal pada masa inilah sokongan dan semangat amat diperlukan (eh macam pernah beranak pulak saya ni...he he he).

Kadang-kadang saya tidak percaya perempuan selemah itu, setolol itu. Maksud saya tidak boleh berfikir jauh. Atas apa faktor sekalipun seseorang perempuan itu tidak perlu `tidor' dengan seorang lelaki bukan suaminya kerana padahnya terlalu lalu besar. Namun statistik menunjukan mereka tidak pernah mahu belajar dan selalu berpendapat perkara tersebut tidak akan berlaku pada diri dia. 

"Kekasih saya janji akan berkahwin dengan saya, dan saya rela buktikan"...Haaa...padahnya, meraung sorang diri, bunuh bayi. 

Cara saya berfikir, mudah sahaja, jika kekasih kita tu betul-betul baik dan amanah, dia tak jamu gaul kangkang lipat kita sebelum berkahwin. Memang lelaki sebegini kian pupus tapi saya amat yakin, ada!. Masih ada lelaki budiman!. Ada lelaki yang tak gatal mana...(gatal sikit, hehehe). Perempuan kena sabarlah, janganlah kerana tak dapat yang elok atau payah dapat terus `sauk' saja lelaki yang ada depan mata. 

Sekarang perempuan berlambak-lambak. Kat perhentian bas pun ada. Kat mana-mana pun ada. Kat stesyen Petronas pukul 1 atau 2 pagi pun ada. Tengah bertempuk tampar dengan lelaki.  Kalau mengikut hukum ekonomi bila benda banyak di pasaran, harga akan jatuh. Akan jadi murah...

Mungkin sekarang sudah sampai zaman perempuan berlambak lelaki baik sikit. Haaa... Tetapi percayalah secipan mana seseorang lelaki (walau tahap gaban), bila nak beristeri dia akan mencari yang `elok'.

Jan: Bila seseorang perempuan mahu berkawin masa depan lelaki tersebut sangat diutamakannya, bila lelaki nak berkawin masa lalu perempuan tersebut sangat diutamakannya. Haaa... Pernah dengar tak?



Jom buat kempen `Kemaluan kita, kita jaga'?

No comments:

.