"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Monday, September 24, 2012

Saya ke Pekan...

Saya ke Pekan, Pahang. Saya bawa mak untuk buat gigi palsu di Klinik Sakinah. Tetapi Doktor tersebut tak nak buat sebab mak saya tak nak cabut gigi. Ada satu gigi yang dipanggil `tunggul'. Saya tak faham sangat pasal gigi. Saya hanya belajar ekonomi kat universiti, he he he.

Emak saya kata gigi yang nak dicabut sangat dekat dengan saraf hidung dia. Mak kata kena bedah sebab gigi tersebut separuh tertanam dalam daging. Mak saya juga kata dia sakit darah tinggi dan bahaya kalau dicabut. Saya diam sahaja...tapi saya sempat juga berkata " Mak ni macam doktor, lebih pandai dari doktor kot".

Saya bukan nak cerita pasal mak saya yang dah 2 hari datang melihat saya yang tengah nazak (nazak perasaan, he he he), saya juga tak nak bercerita pasal Klinik Sakinah. Saya nak bercerita pasal bandar Pekan, Pahang.

Saya sangat terhutang budi dengan Pekan, satu daerah yang sangat bermakna dalam hidup saya. Saya harap datuk bandar Kuantan dan datuk bandar Muadzam tidak tersinggung, tapi di Pekanlah tempat saya hidup paling bahagia. Ini pernyataan saya.

Bila memandu saya sibuk tengok kiri kanan. Saya ingat banyak kenangan.

Gigi palsu mak saya yang lama dah tak ada. Saya terbuang gigi tersebut semasa mengemas rumah. Ketua jabatan saya kata saya kena ganti sebab saya yang hilangkan, he he he. 

Jan: Ada ke pasal gigi palsu mak pun cerita kat ketua jabatan...he he he

No comments:

.