"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Tuesday, August 17, 2010

Sup tulang tak sedap!

" Tok soh beli sup tulang tu, tok sedap hapeeh, aku beli RM5 ''. Itulah tiba-tiba luahan kawan baik saya. Yang tiba-tiba masuk ke bilik saya. Memang kemarin saya temankan dia beli soup tulang tu, katanya teringin nak beli soup. Katanya hari ni dia tak tengok saya lagi sebab tulah dia masuk bilik saya. Memang dia selalu tengok saya tiap-tiap hari.
Saya bukan nak cerita saya ni famous, jauh sekali nak cerita dia pun famous jugak. Tetapi kesian la ke dia. Dia balik kerja lewat petang. Gi ambik anak lagi 2 orang di tempah jagaan. Masak nasi, laki pulak jauh di Kuala Lumpur.
Kami senasib, semua atas kepala kami. Gi bayar bil air, elektrik dan lain-lain kami harung sorang diri tanpa pasangan di sisi...(pulak dah).
Tetapi saya bukan nak cerita pasal hidup kami yang kena urus semua hal rumahtangga, tetapi pasal soup tulang yang tak sedap tu. Kesian betul la. Kalau nak berniaga di bazar ramadhan tu buatlah elok sikit. Sebab kita memang berniat nak makan sebab tu kita beli...
Saya terbayang penjualnya. Masa kawan saya beli saya ada di samping kawan saya tu, buat-buat sibuk. Amboi mak, cantik kulit mukanya mulus licin berbedak (macam nak gi makan gulai). Licu (lipstik) warna merah meron dan bulu mata pakai maskara (penampak bulu mata lebat dan panjang). Sedap mata memandang...
Jan: tapi kenapa soup yang dijual tak sedap! Huh!

No comments:

.